Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten

Nazorg en zorgplicht bij
overlijdensrisicoverzekeringen

Recent heeft het Kifid twee uitspraken gedaan dat financieel adviseurs verplicht zijn om consumenten er expliciet op te wijzen wanneer sprake is van premiedalingen in de levensverzekeringsmarkt. Om eventuele problemen te voorkomen kunnen wij u helpen.

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Nieuwe richtlijnen

Opvallend bij de uitspraak is dat adviseurs in het nakomen van hun beperkte zorgplicht niet konden volstaan met bijvoorbeeld algemene mailings of nieuwsbrieven; “De adviseurs zijn verplicht om periodiek aandacht te besteden aan de verzekeringen die hij in portefeuille heeft en zij hadden deze consumenten expliciet moeten wijzen op de premieverlagingen van ORV’s in het algemeen. En ook de Wet op het financiële toezicht (Wft) verplicht financiële dienstverleners consumenten gedurende de looptijd van een overeenkomst te informeren“, aldus de geschillencommissie van Kifid.

Deze uitspraak biedt voor u vooral kansen. Immers, naast het concreet maken van uw toegevoegde waarde voor uw klanten, kunt u -als het signaal leidt tot een adviesgesprek- voor zo’n gesprek advieskosten in rekening brengen.

De Nationale Hypotheekbond kan u op een breed gebied ondersteunen in het leveren van nazorg voor ORV’s:

Actuele data

Er zijn veel mogelijkheden voor het opvragen van actuele data (premies, kapitalen, looptijd, verzekeringsvorm e.d.) bij ORV verzekeraars. Mocht u hier meer informatie over willen kijk dan hier verder.

Bekijken

Bespaar signalen

Wij kunnen u helpen met het inlezen van deze data in uw account, zodat u juiste en actuele signaleringen ontvangt welke van uw klanten kunnen besparen op hun ORV (u kunt daarbij zelf instellen wat de minimale besparing per maand zou moeten zijn waarbij ook uw advieskosten verrekend kunnen worden).

Nieuwsbrieven voor uw klanten

Wij hebben teksten beschikbaar voor persoonlijke brieven of mailings / nieuwsbrieven waarin we uw klanten ook tips meegeven (bijvoorbeeld: zeg uw oude verzekering nooit op voordat u voor een nieuwe geaccepteerd bent)

Rekentool op uw website

Wij hebben een rekentool beschikbaar die u (voor uw klanten) op uw eigen website kunt plaatsen

Nabellen

Wij kunnen u helpen met het (na)bellen van uw klanten als u daar geen tijd/capaciteit voor heeft.

Ontdek de mogelijkheden

Heeft u interesse in ondersteuning op één of meerdere van de genoemde onderdelen in het leveren van nazorg? Ik help u graag! Groet Thomas.
thomas@hypotheekbond.nl

P.s.: Wij kunnen deze ondersteuning uiteraard ook leveren op andere disciplines. Denk bijvoorbeeld aan het signaleren en het benaderen van uw klanten op het gebied van risicoklasse daling. Ook daarvoor kunt u natuurlijk contact met ons support team opnemen.  Per e-mail naar info@hypotheekbond.nl of per telefoon 020-7582111