Actuele data
Er zijn veel mogelijkheden voor het opvragen van actuele data (premies, kapitalen, looptijd, verzekeringsvorm e.d.) bij ORV verzekeraars. Mocht u hier meer informatie over willen kijk dan hier verder.
Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
Opvallend bij de uitspraak is dat adviseurs in het nakomen van hun beperkte zorgplicht niet konden volstaan met bijvoorbeeld algemene mailings of nieuwsbrieven; “De adviseurs zijn verplicht om periodiek aandacht te besteden aan de verzekeringen die hij in portefeuille heeft en zij hadden deze consumenten expliciet moeten wijzen op de premieverlagingen van ORV’s in het algemeen. En ook de Wet op het financiële toezicht (Wft) verplicht financiële dienstverleners consumenten gedurende de looptijd van een overeenkomst te informeren“, aldus de geschillencommissie van Kifid.
Deze uitspraak biedt voor u vooral kansen. Immers, naast het concreet maken van uw toegevoegde waarde voor uw klanten, kunt u -als het signaal leidt tot een adviesgesprek- voor zo’n gesprek advieskosten in rekening brengen.
Er zijn veel mogelijkheden voor het opvragen van actuele data (premies, kapitalen, looptijd, verzekeringsvorm e.d.) bij ORV verzekeraars. Mocht u hier meer informatie over willen kijk dan hier verder.
Wij kunnen u helpen met het inlezen van deze data in uw account, zodat u juiste en actuele signaleringen ontvangt welke van uw klanten kunnen besparen op hun ORV (u kunt daarbij zelf instellen wat de minimale besparing per maand zou moeten zijn waarbij ook uw advieskosten verrekend kunnen worden).
Wij hebben teksten beschikbaar voor persoonlijke brieven of mailings / nieuwsbrieven waarin we uw klanten ook tips meegeven (bijvoorbeeld: zeg uw oude verzekering nooit op voordat u voor een nieuwe geaccepteerd bent)
Wij hebben een rekentool beschikbaar die u (voor uw klanten) op uw eigen website kunt plaatsen
Wij kunnen u helpen met het (na)bellen van uw klanten als u daar geen tijd/capaciteit voor heeft.
Heeft u interesse in ondersteuning op één of meerdere van de genoemde onderdelen in het leveren van nazorg? Ik help u graag! Groet Thomas.
thomas@hypotheekbond.nl
P.s.: Wij kunnen deze ondersteuning uiteraard ook leveren op andere disciplines. Denk bijvoorbeeld aan het signaleren en het benaderen van uw klanten op het gebied van risicoklasse daling. Ook daarvoor kunt u natuurlijk contact met ons support team opnemen. Per e-mail naar info@hypotheekbond.nl of per telefoon 020-7582111