Waarom deze campagne?

Campagne: Duurzaam oversluiten

Is oversluiten voor uw relaties voordelig? Neem dan verduurzaming mee in uw adviesgesprek, dat is wel zo waardevol. Slim investeren zorgt voor lagere maandlasten, meer wooncomfort én een hogere verkoopprijs. Een gunstig energielabel leidt bovendien tot extra voordelige hypotheekrentes.

Iets positiefs doen voor het milieu én daar financieel beter van worden. Deze campagne maakt het u gemakkelijk. 

Wat gaat u doen?

Deze doelgroep wijzen op mogelijkheden van verduurzaming

Wijs uw relatie op de voordelen van het oversluiten van de hypotheek, in combinatie met het verduurzamen van de woning.

Stappen

1. Mail de klant

Stuur de klant een mailing met een aankondiging dat er contact opgenomen wordt voor de mogelijkheid tot oversluiten in combinatie met de mogelijkheden van verduurzaming. Er staan 2 templates klaar waaruit u kunt kiezen. Het gaat om een template voor label A klanten. En een template voor label B/C klanten.

2. Geen reactie? Neem telefonisch contact op

Heeft de klant na 2 weken nog niet gereageerd op de mailing, neem dan telefonisch contact op. Informeer bij de klant of deze uw mail heeft ontvangen en ga het gesprek aan over zijn situatie en wensen. Rond af met een vervolgafspraak. Als de klant geen interesse heeft, bevestiging dat dan naar de klant.

3. Bevestig de uitkomst per e-mail

Voor de volledigheid (en uit oogpunt van de zorgplicht) legt u per e-mail vast wat u onderling hebt afgesproken, inclusief motivatie. Deze correspondentie voegt u toe aan het klantdossier. Leg het ook vast als u uw relatie bij herhaling niet kon bereiken. 

4. Vraag duurzaamheid rapport op maat aan

Is uw klant geïnteresseerd in duurzaam oversluiten en heeft hij behoefte aan meer zekerheid. Vraag dan een onafhankelijk adviseur om een huisbezoek te brengen. Dit regelt u eenvoudig via dit formulier.  De adviseur komt langs bij uw klant en maakt naderhand een rapport op. In dat rapport staan garanties over het te behalen energielabel en de benodigde investering. Het rapport is kosteloos. 

Voor welke doelgroep?

Relaties met:

  • Energielabel A, B, C of D
  • Geen spaarhypotheek
  • Rentes boven de 3.5%
  • Boete t/m €15.000
  • maximaal 85% LTV

Eenmaal geactiveerd wordt deze campagne automatisch gestart bij klanten in uw portefeuille die voldoende aan bovenstaande criteria. 

Aan de slag...

Kijk onder 'Voorgestelde campagnes' 

Uw portefeuille herbergt een schat aan informatie. Voldoe eenvoudig aan uw zorgplicht en verzilver direct commerciële kansen. Vind onder het tabje Voorgestelde campagnes 'Duurzaam oversluiten'. Met één klik presenteren wij u voortaan dagelijks welke relaties zich hiervoor kwalificeren. Wie er dus uw aandacht verdient. Eenmaal ingericht worden de stappen daarna een soepele routine richting beter geïnformeerde klanten en extra advies en omzet.

Bekijk nu het campagne-materiaal voor deze service